Sociologai mėgsta kalbėtis apie reklamas ir nagrinėti, kaip jos tarpsta mūsų visuomenėje. Štai kvepalai vyrams – tai prekė, kurios reklamą tyrinėti itin verta. Kodėl? Todėl, kad, visų pirma, ši reklama reklamuoja dalyką, kurio neina pavaizduoti, neina parodyti, neina apibūdinti. Kvepalai iš esmės yra tik pats kvapas, o visa kita yra tik priemonės padaryti juos tokius, kad žmonės norėtų pirkti.
Ką atskleidė romanas „Kvepalai“
Turbūt garsiausias atvejis istorijoje, kada kvepalai vyrams sulaukė tiek daug pelyto dėmesio, tai tas atvejis, kada Siusginas parašė romaną apie kvepalus. Kas buvo įdomu, tai kad jis labai daug kartų apibūdino juos skirtingais pavadinimais, nurodydamas objektą, o ne patį kvapą, ir taip sukūrė tarsi naują kvapą, skirtą pristatyti kvapui. Tačiau jau seniau, pačioje parfumerijos industrijoje, nuo senų laikų kvepalai būdavo dalykas, kuris suteikia nuostabų kvapą, tačiau drauge neleidžia tiksliai nieko apibūdinti. Galbūt dėl to kvepalų buteliukai visada yra paties gražiausio dizaino, kad juos būtų galima supilstyti paprastą rudos spalvos skystį. Gal dėl to ir reklamai tenka nertis iš kailio bei vaizduoti visokius fikcinius dalykus, nors reklamuojamas yra būtent kvapas.
Reklaminė žinutė: sėkmingas vyras
Taigi, kaip kvepalai vyrams dažniausiai pristatomi tradicinėje reklamoje? Dažnai galima pastebėti, kad reklamuojant kvepalus mes dažniausiai matome ne fizinį buteliuko ar skysčio pavidalą, o žmones, kurie tais kvepalais naudosis. Pavyzdžiui, gali būti vaizduojamas seksualus ir sėkmingas vyras, atitinkantis visus šiuolaikinius vyriškumo reikalavimus, kuriuos kritikuoja lyčių lygybės šalininkai. Realybėje visai nesvarbu, kaip kvepės vyras, tačiau reklamose jis kvepės pačiais gardžiausiais dalykais, bet mes to neužuosime, ir turės patį sėkmingiausią gyvenimą: karjerą, mašiną, keliones, šeimą, dar ką nors. Taigi, kvepalų reklamos nuolat pasitelkia tiesiog sėkmingo vyro įvaizdį.
Reklaminė žinutė: patrauklus vyras
Kita panaši žinutė taiko į vienišų vyrų, ieškančių partnerės, tikslinę auditoriją. Kadangi joje paprastai vaizduojami vyrai, kuriantys sėkmingą romantinį ryšį. Vaizduojamas itin seksualus kūnas, taip pat gražiausios moterys, kurios, kaip vaizduojama, žavisi tuo vyru. Pavaizdavus tokią trumpą reklamą ir pabaigoje uždėjus kvepalų buteliuką, meilės trikampio ar keturkampio esmė ir būna tiesiog tie kvepalai. Neva, būtent jie leido vyrui būti tokiu sėkmingu ir gaut tai, ko jis nori. Žinoma, reklama bėgant laikui vystosi ir prisitaiko prie šiuolaikinių tendencijų. Matyt, dėl to patrauklus vyras dabar jau nebėra toks vyriškas, atitinkamai paveiktos ir kvepalų reklamos.